maandag 26 oktober 2009

Burgerzin

Het is herfst. Dat levert mooie kleurige blaadjes op, maar op een gegeven moment vallen die blaadjes van de boom. In een stad zoals Cambridge, met veel bomen, liggen de stoepen dus vol met blaadjes. Zou je denken! Maar, het lijkt erop dat echte Amerikanen hun stoepen niet alleen ijs- en sneeuw maar ook bladvrij houden. En dit weekend viel me ineens op dat onze stoep (startend precies bij het begin van ons huis, en eindigend bij het eind) bijna als enige in de straat vol met bladeren lag. Dus gisteren heb ik, als een echte volwassene, onze stoep geveegd.
Het was er een prachtige dag voor, zonnig, warm. Ik voelde wel enigszins een intern conflict (blaadjes vegen, wat een onzin, waarom zou ik doen wat alle anderen doen), maar uiteindelijk ben ik blij met het resultaat!

Een vuilnisbak vol met tuinafval, en dan moest ik tussendoor nog aanduwen ook! Schouderklopje voor mezelf, omdat ik zo'n goede geintegreerde Amerikaan ben.

Geen opmerkingen: