dinsdag 27 oktober 2009

Mijn brein is net geexplodeerd

Ik lees zonet in de New York Times (hier en hier) dat er in sommige woongemeenschappen in Amerika een verbod bestaat op het buiten aan de waslijn drogen van je kleding. Als ik het goed begrijp geldt dit niet alleen voor die rare gated communities (laten we wel wezen, die vertrouwde ik toch al niet), maar ook voor appartementen complexen en zelfs voor sociale woningbouw.

WTF? Wapperende was zou de waarde van je huis doen dalen? Slordig zijn, vergelijkbaar met een roestend autowrak op de oprit? Vreemde lui, die Amerikanen.

Gelukkig woon ik niet in zo'n enge buurt. Mijn buren hangen wel gewoon hun was buiten. En ik vind het een groot gemis dat wij zelf geen waslijn in de tuin hebben. Maar het gemis is net niet zo groot dat ik zelf actie heb ondernomen. Ik ben een slecht mens. Ik weet het, het milieu weet het... En nu weten jullie het ook.

Geen opmerkingen: