zaterdag 5 september 2009

Calaloo


Deze week zat er weer iets spannends en nieuws in de groentebox: calaloo. Volgens het interwebs een bladgroente waarmee je een typisch trinidadse soep kan maken. Gewoon wat ui, knoflook, kokosmelk en pompoen toevoegen. Laat ik dat nou allemaal in huis hebben! Ik had voor die dag (woensdag) al avondeten klaar, maar ik heb na het eten meteen de soep klaargemaakt, zodat we donderdag lekker een soepje konden eten.
Toen de donderdag avond eenmaal was aangekomen en wij de soep hadden opgewarmd (of eigenlijk Yair, want ik was nog aan het werk) bleek Calaloo een van de smerigste bladgroenten op aarde, en de soep was absoluut niet te vreten. Yair heeft nog een bakje weggewurgt, maar ik wordt nu alweer onpasselijk als ik eraan denk, en heb de hele boel zonder ceremonie door de gootsteen gespoeld.
Ondertussen vragen we ons nu af of Trinidadezen misschien geen smaakpapillen hebben.
Posted by Picasa

Geen opmerkingen: