donderdag 13 oktober 2011

"zitten"

Tussen aanhalingstekens, ja, want echt echt zitten kan Amitai nog (lang?) niet. Maar zithangen, hangzitten, met allerhande hulpmiddelen gaat al wel. Ik zet hem nooit te lang in de diverse stoeltjes, hooguit een paar minuten, want het ziet er nooit heel erg comfortabel uit voor Amitai. Dat hoofd dat flopt toch nog redelijk alle kanten op! Maar hij vindt het zelf zo leuk, een stuk leuker dan liggen (en dat kan ik me dan ook wel weer voorstellen, want mij lijkt het ook wel saai, de hele dag op je rug of buik, zonder dat je zelfs maar ergens naar toe kan) dat ik het zo nu en dan blijf proberen.


De andere vaardigheid die de afgelopen week begint te komen is vastpakken. Eerst was er vooral sprake van vasthouden: als ik hem iets in de vuist had gefrummeld dan liet hij het niet meteen los. Maar gisteren en vandaag is hij ook ineens gaan grijpen naar dingen om hem heen, om er zelfs nog een beetje mee rond te zwaaien als het zo uitkwam.


 Alledaagse mijlpalen!


1 opmerking:

Yael zei

Wat is dit toch geweldig leuk om dat manneke al te zien zitten .Super .En nu begint hij ook dingetjes vast te pakken .In zijn greep te krijgen. Hij is nu al bezig met de wereld te be-grijpen.Als ik mijn taalgevoel er maar even bij mag halen .Kortom ,een feestje die foto's van Amitai op zijn wereldreis.Dikke knuffel voor hem en zijn lieve ouders
Yael