zondag 23 december 2012

Beetje vreemd (wel lekker)


Green smoothies. Smoothies van fruit en spinazie danwel boerenkool. Het schijnt een trend te zijn in Amerika. Dus ja, dat moest ik ook proberen. En nu? Nu zijn we een beetje verslaafd. Het is erg lekker maar je hebt ook het gevoel iets enorm gezonds tot je te nemen. Dus ja, veel beter wordt het niet!



Ik heb niet echt een recept, ik gooi gewoon bij elkaar wat ik in huis heb. Maar tot nu toe heb ik het volgende gebruikt (genoeg voor 2 volwassenen en 1 Amitai):
1 appel
1 banaan
beetje mango (uit het vriesvak bij de AH)
flinke scheut yoghurt
lekkere scheut melk
zoveel boerenkool als je durft


Alles gaat in de blender, en na flink blenderen heb je een eerlijk waar echt lekkere fruitige smoothie met een fris-kruidige ondertoon. De boerenkool is helemaal niet overheersend, verre van. Het is gewoon een lekker makkelijk ontbijt (met misschien ook nog wat havermout erdoorheen geblenderd?) of een goede middagsnack. 

Geen opmerkingen: