maandag 28 oktober 2013

Week 30


Vandaag heeft het hele gezin Pintotten De Herfststorm van 2013 overleefd. Alle bomen waar ik onderdoor fietste bleven geworteld, in ieder geval toen ik eronderdoor fietste. Pfffeeeww! Maar pas tijdens zo'n weeralarmerende storm realiseer je hoe ontzettend veel bomen er langs de weg staan. Ongelooflijk. Die dingen zijn niet te vermijden!

Week 30

Ik had mezelf vandaag extra leuk aangekleed omdat ik een eerste college in een reeks van 9 moest geven. Ik moet natuurlijk wel een goede indruk maken! Ik vraag me af of het me gaat lukken om 9 verschillende professioneel uitziende outfits bij elkaar te zoeken... Zo'n dikke buik beperkt mijn keuze wel. En ik ben bang dat ik ook echt een dikke dikke buik heb. Iedereen tegen wie ik zeg dat ik nog 2 maanden moet lijkt redelijk oprecht verbaasd. Niet dat ik weet hoe een 7 maanden zwangere vrouw eruit hoort te zien, maar andere mensen vinden klaarblijkelijk dat mijn buik toch wel echt aan de grote kant is. En ik misschien ook wel, aangezien ik vandaag een kleine deur-buik aanvaring had. Dat ding steekt verder uit dan mijn mentale model van mijn lichaam kan bevatten, klaarblijkelijk. 
Maar afgezien van omvang voel ik me helemaal uitstekend. En die baby die ik draag ook, hij is altijd lekker actief. Van de verloskundige moet ik wel groeiecho's laten maken, omdat Amitai wat kleiner was bij zijn geboorte dan hij volgens de statistieken had moeten zijn. Ik hoop natuurlijk van harte dat deze nieuwe kleine toch net boven de kritieke grens blijft. Ik vond thuis bevallen erg leuk de vorige keer! Wat dat betreft is het vreemd dat mijn buik zo groot is, terwijl de baby erin misschien juist klein is. Paradoxaal? Ach, het is leuk om voor een keertje een vat vol tegenstrijdigheden te zijn. Normaal ben ik ook maar zo... normaal.

2 opmerkingen:

Yael zei

Ha Marte , een feestje om je verhalen te lezen.Amitai is weer super gaafen leuk op de foto's .Jouw buik valt me wel mee op de foto's En in realiteit vind ik je wel zwanger ,maar ook niet te groot buikerig.

Dapper dat jullie buiten durfden te fietsen. Het schijnt sinds 1923 niet zo heftig meer gewaaid te hebben in dit landje.Hoe vond Amitai het ,om in de wind te zitten?
Lfs ,
Yael

Marte zei

Amitai is maandag lekker thuis gebleven met yair. Zij hebben binnen gecocoond en de storm buiten laten uitrazen.