zondag 7 februari 2010

Groente

Gisteren was ik plots geinspireerd om cupcakes te maken. En ik had zin om te experimenteren. Dus ik heb bieten-chocolade cupcakes en pompoen cupcakes gebakken.


Meteen nadat ik was opgestaan heb ik de bieten op het vuur gezet en de pompoentjes (die al > 2 maanden op de fruitschaal lagen) in de oven gelegd.


Toen alle groenten gaar en ontdaan van schil en zaden en gepureerd waren was het tijd voor het echte werk: dus ik mocht mijn Kitchenaid weer gebruiken! Ik heb deze en deze recepten gevolgd voor het beslag (van het laatste recept heb ik maar de helft van de ingredienten gebruikt, en dat leverde al 14 cupcakes op. Blij dat ik het recept niet op de letter heb gevolgd!).

Vanochtend heb ik nog wat chocolade botercreme gemaakt om de cakejes mee te versieren.


Niet slecht! En ze smaken ook echt lekker. Bieten-chocolade is een verrassend lekkere combinatie, niet te zoet met een aard-ige ondertoon.

Omdat ik nu geen Yair heb om me te helpen deze lading zoetigheid weg te werken denk ik dat ik er morgen maar een flink aantal mee naar het lab neem. En ik heb ook al een aantal cupcakejes (zonder frosting) in de vriezer gelegd, voor het geval ik ineens een aanval van lekkere trek krijg!

Op deze manier wordt 3 ons groente per dag eten echt leuk...

Geen opmerkingen: