maandag 27 februari 2012

Ver Weg


Ja, Amitai is tegenwoordig echt een onafhankelijk persoon, met een paspoort en alles. En yumyum, dat smaakt, die erkenning van je bestaan door de overheid! Dat paspoort was nodig vanwege Amitai's eerste buitenlandse tripje ex utero: een skivakantie met de pinties in Oostenrijk.
Ik vond het zelf best wel spannend. Sowieso ben ik altijd wel een beetje Type A als het op dit soort dingen aankomt (plannen  plannen plannen), maar ik vond het nu extra spannend omdat we met de auto naar Oostenrijk gingen rijden. En volgens mij was tot dan toe het langste wat we ooit met Amitai achter elkaar hadden gereden 1.5 uur, naar Groningen. Dus dan lijkt >1000 km ineens best wel een uitdaging, zelfs met een tussenstop in Munchen.


Maar uiteindelijk viel het honderd procent mee. De rit was voorspoedig, en Amitai heeft eigenlijk vooral veel geslapen, tussen de voederstops door. Zorgen om niets, maar ja, dat wist ik al toen ik de zorgen had. Hier in Kaprun zitten we een fantastisch ruim appartment, en we genieten van de gezelligheid en de prachtige omgeving. En Amitai wordt superverwend met sloten en sloten aandacht van alle nichtjes en neefjes en ooms en tantes, en daar geniet hij dan ook intens van. Yair is lekker aan het skien, en ik heb tot nu vooral lekker ontspannen. Een beetje koken in het appartement, rondhangen met Amitai, zo nu en dan een kort wandelingetje... Heerlijk. Ik hoop nog wel binnenkort een leuke langere wandeling te maken, misschien een leuk ritje de berg op met zo'n gondel... Ik moet morgen maar eens wat dingen gaan uitzoeken!

1 opmerking:

Yael zei

Wat een geweldig manneke is hij.Het lijkt me een heerlijk chalet. ja even gegoogled en ik zag 7 slaapkamers een

mooie zitkamer een prachtig uitzicht en overal dicht bij ...kortom gaaf.
Knuffels voor die schat Amitai en wie weet Marte, gajij ook skieen ,of snowboarden