zondag 25 maart 2012

Achtste Vermaanddag

Grootse gebeurtenissen dit weekend: Zomertijd, heerlijke warme dagen en natuurlijk Amitais 8ste vermaanddag! Dat vraagt om foto's en een overzichtje van de mijlpalen van deze maand. Allereerst de foto's...Het wordt iets lastiger om de foto's te nemen, je merkt nu echt dat Amitai mobieler aan het worden is. Hij gaat aan de haal met de hond, of hij gaat er zelf vandoor. Nou ja, het valt nog mee natuurlijk, echt ver komt hij niet. Wat de maandfoto's betreft kijkt ik niet uit naar het moment dat hij gaat kruipen danwel lopen. Maar verder kijk ik daar natuurlijk wel naar uit! Alhoewel, die plinten in de keuken... Ik moet nu toch echt eens serieus daar mee bezig gaan houden. Niet te veel tijd in de zon op het balkon doorbrengen, en meer tijd bezig zijn met het bestellen en installeren van plinten, Marte!!!


Dit was een beetje een zware maand voor Amitai. Hij was een paar weken in de lappenmand met zo nu en dan koorts en vrij veel algehele malaise. In ruil daarvoor heeft hij wel 2 tanden gekregen, 2 ondertanden direct naast elkaar. Alhoewel de ziekte volgens mij niet te maken had met de tanden, in ieder geval niet alleen maar. Alle kindjes op het kinderdagverblijf hadden precies hetzelfde gehad, en het grootste deel van hen heeft toch al (flink wat) tanden. Ik realiseerde me trouwens wel ineens dat we met de komst van de tanden ook zullen moeten gaan tanden poetsen met Amitai. Het start van een echt avondritueel. Leuk! 


Ik denk de meest opvallende verandering deze maand was op sociaal vlak. Ik weet eigenlijk niet helemaal zeker of dat nu al kan, maar hij lijkt wat meer bewustzijn te krijgen dat andere mensen los staan van hemzelf. Hij speelt bijvoorbeeld een 'spelletje' met andere mensen, waarbij hij met zijn hoofd schudt en dan verwachtingsvol kijkt of jij in reactie daarop ook met je hoofd gaat schudden. En als je dat doet vindt hij dat hilarisch. Sowieso vindt hij nu ineens heel veel dingen hilarisch. Rare gezichten trekken, sommige woorden of klanken, kietelen: grote kans op een lekkere schaterlach bij Amitai.

O ja, ook opvallend: Amitai heeft een fascinatie voor alles met knopjes. Afstandbediening, computer, telefoon, maakt niet uit: als er knopjes op zitten wil Amitai het vasthouden.

Geen opmerkingen: