dinsdag 2 oktober 2012

Wind

Ik ben een groot fan van windmolens. Ik word altijd vrolijk als ik langs zo'n vriendelijke reus rijdt (meestal in de auto, wat eigenlijk wel weer triest is, fossiele brandstoffen verstoken terwijl die arme molen zo zijn best staat te doen!). Een van de coolste dingen die ik heb gezien op onze reis door de VS was het reusachtige windmolenpark in de woestijn in California, vlak bij Palm Springs. Supercool.


En nu ben ik hopelijk binnenkort eigenaar van mijn eigen hele kleine stukje windmolen! Ik heb namelijk net "Winddelen" gekocht, bij De Windcentrale. Als de overige aandelen in de molen ook worden verkocht dan krijg ik de komende 16 jaar stroom van eigen windmolen. Dan wordt het ineens een stuk leuker om te stofzuigen, of om mijn telefoon op te laden, en wie weet bespaar ik dan ook nog wat geld. Op de lange termijn dan, want nu is het vooral een investering. Ik ben er in ieder geval heel erg blij mee. En voor de andere eigenaars van Winddelen: het puntje van een van die drie wieken, dat is dus van mij he?

Geen opmerkingen: