maandag 25 februari 2013

Foutje bedankt

Hier ben ik wel zwanger (bijna 2 jaar geleden alweer! En, fantastisch nieuws, we hebben 2 maanden geleden ein-de-lijk die bierkrat die daar in de foto te zien is weggebracht. We rule!).

Dus, gisteren droeg ik de jurk die ik ook in de bovenstaande foto aan heb. Ik vind het een schattige jurk. Maar ja, het is ook een jurkje met redelijk wat ruimte in de buik-regio (anders zou ik hem niet ook kunnen dragen bij (wat is het) 8 maanden zwanger zoals in de bovenstaande foto). En ik weet dat hij soms nog wat meer kiloos suggereert op die plek dan er al zijn. Dus, ik was eigenlijk niet verbaasd toen gisteren iemand mij hartelijk feliciteerde, want "het was al te zien!". Stilte en verwarring van mijn kant natuurlijk, en toen viel het kwartje. Oeps....
Ik vond het niet erg, hoor. Ik ben niet bepaald mager, en dat gecombineerd met een ietwat onflateuze jurk, tsja, dan vraag ik er om. Maar voor de foutieve felicitator is het natuurlijk altijd een beetje een beschamend moment. Mijn persoonlijke regel aangaande praten over zwangerschap tegen (vermeend) zwangere vrouwen is eigenlijk heel simpel: ik zeg niets totdat mensen zelf zeggen dat ze zwanger zijn. Heel soms durf ik wel een opmerking te plaatsen als het echt overdreven-positiekleding-dragend-in-de-vruchtbare-leeftijd-kogelronde-buik-en-verder-niet-heel-dik duidelijk is voor iedereen in de hele wereld. En zelfs dat kan nog een beetje gevaarlijk zijn, want een vriendin van mij vroeg eens iemand die er ongeveer zo uit zag wanneer ze was uitgerekend waarop de desbetreffende dame zei "4 maanden geleden". Hmmm.

Geen opmerkingen: