dinsdag 19 maart 2013

kleding

Vandaag ging een collega van mij haar proefschrift verdedigen. Na de verdediging heb ik gespijbeld van de receptie. Slecht he? Maar zo goed ken ik de promovendus eigenlijk ook niet. In plaats van een uurtje feliciteren, veel babbelen over weinig en jus d'orange drinken heb ik een uurtje gepowershopt. In een echte winkel! Niet online, niet in de kringloopwinkel, maar in een echt winkel waar de rekken vol hangen met kleding die je aan kan raken, kleding waar meer dan een maat van is... Dat was best wel eens leuk. Volgens mij was het echt alweer bijna een jaar geleden dat ik echt in een kledingzaak was om voor mezelf kleding te kopen. 

Ik was er ook met een doel: wat handige items kopen om mee te nemen op onze komende vakantie (en Vakantie met een hoofdletter V, want we moeten er 17 uur voor in het vliegtuig zitten!). Ik wil licht reizen, want met zo'n kind erbij sjouw je zelfs veel mee als je bijna niets meeneemt, dus het moesten praktische outfits zijn. Klein opvouwbaar, luchtig voor in de hitte, combineerbaar en natuurlijk: een beetje het middenrif verbergend voordat iedere Filippijn vraagt of ik zwanger ben.

Uiteindelijk heb ik 2 gemakkelijke hemd-achtige jurkjes gekocht, met dunne linnen t-shirts om eroverheen te dragen. Alles onderling uitwisselbaar qua kleur, en ik kan ze volgens mij ook nog dragen met wandelschoenen eronder voor als we eens wat verder gaan lopen. Ik heb nog een linnen broek in de kast liggen, die gaat ook mee, en nog iets met lange mouwen tegen de muggen 's avonds, en dan zou het in principe wel goed moeten zijn. Ware het niet dat ik helemaal meegevoerd werd in de consumentarische verleidingen van mijn winkelervaring en ook nog deze onpraktische maar wel geschikt voor het hutjes-aan-het-strand gedeelte van de vakantie jurk heb gekocht.
LONG PRINTED DRESS 

Ik zeg dit niet vaak, maar deze jurk staat bij mij beter dan bij het model. Daarom moest ik m wel kopen, natuurlijk. En hij vouwt heel klein op. En hij is heel luchtig. Eigenlijk voldoet deze jurk aan alle eisen die ik vantevoren had gesteld aan een goede outfit! Totaal logisch dan, dat ik er 70 euro aan uit heb gegeven. To-taal logisch!

1 opmerking:

Erica zei

'to-taal logisch', helemaal mee eens! Jezelf verwennen hoort ook bij goed mens-schap hoor! Vind de jurk op de dame al mooi dus jij moet er dan helemaal uitzien als een beauty - pas maar op voor alle Filippino's!