zaterdag 14 februari 2009

Huis

Soms denk ik wel eens aan mijn toekomstige eigen huis. Ik weet niet of het er ooit van komt hoor, maar een vrouw mag toch dromen? En het is altijd handig om alvast wat ideeen te hebben voor inrichting, decoratie, etc. En op de een of andere manier vind ik de badkamer een van de meest inspirerende kamers in een huis om over na te denken.

Laatst surfde ik toevallig tegen het beste badkamer-idee ooit aan. Jammer dat iemand anders het dus al heeft bedacht, maar ja. Als jullie het niet door vertellen, dan kan ik doen alsof ik het zelf heb bedacht.....
Kunstwerken vertegeld, via Niemanns Blog op (waar legoNY vandaan kwam)

Ik vind het zo briljant! Nu alleen nog bedenken welk iconisch kunstwerk wij gaan vertegelen. En daar zit wel een beetje een botlleneck. Het moet niet te gedetaileerd zijn, herkenbaar, in kleuren die in tegels te krijgen zijn..... En het moet natuurlijk een werk zijn waar je jaren tegenaan kan kijken. En dat valt nog niet mee.

Wat zijn nu mijn favorieten?

BrancusiMaar zijn de ronde vormen, en de subtiele details wel te vangen in 10x10 tegels? Want je mag natuurlijk smokkelen en met van die kleine tegeltjes gaan werken. Dat is te makkelijk. Maar ja, wat dan?

Van Gogh, misschien? Kleurrijk en herkenbaar....
Of misschien Matisse?
En dat is nog maar het topje van de ijsberg...

Een vordeel: je staat ineens heel anders in het museum! Nou ja, ik heb nog wel even de tijd om te beslissen. Een ding is wel duidelijk, als ik een huis koop dan moet de badkamer in ieder geval een jaren 70 mosgroen opknappertje zijn, want ik vind het wel erg zonde om een blinkende gloednieuwe badkamer te slopen om mijn rare tegelwensen te kunnen verwezelijken.

Geen opmerkingen: