woensdag 22 juli 2009

Record

We hebben deze auto minder dan 24 uur in bezit, en we hebben nu al een boete. Een parkeerboete. Hoe kan dat dan, vraag je je nu af, je hebt eergisteren toch de halve stad doorkruist om een parkeervergunning te krijgen? Welnu, ik zal het je uitleggen. We hebben een boete gekregen voor parkeren in de verkeerde richting. Yep! $20 omdat de neus van onze auto de verkeerde kant op stond.



Nu kan ik de logica nog wel inzien op een echte tweebaansweg, want daar moet je echt op de verkeerde weghelft rijden om de verkeerde kant op de parkeren. Onze straat is wel tweerichting, maar niet tweebaans. En dus heeft deze boete helemaal geen zin. Maar ja, ik heb de auto andersom geparkeerd, en we gaan gewoon betalen.

Dat parkeren van mij was trouwens ook behoorlijk triest. Ik heb lang niet meer gereden, behalve wat lange-afstanden, en mijn fijne motoriek in de auto is enigszins krakkemikkig. De straat was compleet leeg, en toch moest ik twee keer hannessen om de auto enigszins fatsoenlijk langs de stoeprand te krijgen. En eigenlijk stond ie toen ook nog scheef, maar ik durfde niet nog een keer in te stappen voor poging 3 (eigenlijk poging 4 want de eerste keer kreeg ik de auto niet gestart omdat ik niet hard genoeg op de rem drukte en toen moest ik naar binnen om Yair via de chat te vragen hoe ik de auto moest starten en toen deed het internet het niet omdat ik per ongeluk de stekker van het modem eruit had getrokken toen ik er langs liep en arrrrrgghhh....).

Waarom durfde ik niet in te stappen voor de 3 (of 4e) parkeerpoging, vraag je je af, de straat was toch leeg? Welnu, ik zal het je uitleggen! In de verder lege straat stond 1 auto geparkeerd, met daarin een dude. Die gewoon in zijn auto zat te zitten. En zich duidelijk verveelde want hij was erg geinteresseerd in wat ik deed. En als er mensen kijken kan ik al helemaal niet meer parkeren. En bovendien, het feit dat hij zou weten dat ik 4 keer nodig had om een auto de andere kant op te parkeren... Dat kon ik niet aan. Ja, ik deel dit liever met jullie allemaal dan dat een anonieme dude die niets anders te doen heeft dan een half uur in een auto in een achterafstraatje zitten weet hoe slecht ik kan parkeren. Logisch toch?
Posted by Picasa

1 opmerking:

Diane zei

Hilarisch!
Gelukkig kunnen veel Amerikanen ook niet fatsoenlijk parkeren, dus het maakt helemaal niet uit Marte. Hebben jullie een automaat? Dan hoef je ook lekker nooit een hellingproef te doen.
groeten uit Rotterdam (!)