dinsdag 2 december 2008

Over eten gesproken

Zoals ondertussen wel bekend ontvangen wij iedere woensdag een biologisch groentepakket. Gisteren heb ik met een gedeelte van de inhoud een maaltijd gemaakt die een macrobiotisch vegetarisch biologisch verantwoord restaurant niet zou misstaan. Namelijk een stamppot van wortel, zoete aardappels en rutabagas (even opzoeken wat dat in het nederlands is: koolraap) met daarbij bieten met gegratineerde geitenkaas. OK, de geitenkaas maakt het natuurlijk niet meer veganistisch, en er zaten geen linzen bij, dus echt verantwoord was het niet, maar het was wel erg lekker! Die puree was echt perfect, op zichzelf vind ik yam te zoet en koolraap te bitter, maar samen met de wortel was een perfect palet van smaken. En de rode biet met geitenkaas was ook al lekker, en paste er verrassend goed bij, ook een goede combi van een zoetige groente met een kaas met pit.

Helaas heb ik geen foto, en voor restaurant-kwaliteit zou ik nog een beetje moeten werken aan de presentatie, dus je moet me maar op mijn woord geloven. Het was vegetarisch eten zodat je nooit meer vlees wil eten!
Nu zijn we door de meest exotische groentes heen (behalve die verdomde yams, maar die kunnen wel even wachten), dus vanavond wordt het gewoon spagetti met een spinaziesaus en broccoli. Thema: groen! Jammer genoeg heb ik alleen gewone witte spagetti in huis.

Geen opmerkingen: