dinsdag 30 juni 2009

reclame

Er zijn momenteel twee reclames voor producten die qua marketing veel met elkaar te maken hebben. Beiden zijn stoere mannenproducten. Beiden zijn Europees. Beiden maken gebruik van cliche's over mannen danwel vrouwen. De een vind ik fantastisch grappig. De ander vind ik enorm ergerlijk en zorgt ervoor dat ik weer eens tegen de televisie ga schreeuwen.





Totdat ik trouwens op youtube keek had ik helemaal niet door dat dit oorspronkelijk een nederlandse reclame is. Dat verklaart Heel Veel. Ik vroeg me al af waarom er zo'n onamerikaans grappige reclame op tv was hier, maar als ie oorspronkelijk voor de nederlandse markt is gemaakt, dan snap ik het wel. Ik voelde me gewoon weer eventjes thuis op de tv.
De follow-up is ook erg grappig. Maar ik denk dat het concept spraakverwarring met Poolse gastarbeider misschien niet helemaal gaat aanslaan hier.


Geen opmerkingen: