donderdag 19 november 2009

De fietsende huurder

Het hele gedoe met de auto vorige week heeft mij aan het denken gezet: grote gecompliceerde dingen bezitten is lang niet zo leuk als ik had gedacht. Zoiets als een auto: onderhoud, verantwoordelijkheid, blegh! En als ie stuk gaat dan koop je niet zomaar even een nieuwe. Opeens lijkt de fiets+ OV combi zo'n slechte nog niet. Dit maakt mij een beetje bezorgd over de volgende stap naar een echt grote-mensen-leven. Hoe zal dat wel niet voelen als je een huis bezit. Dat is nog veel meer geld... Verbouwen lijkt me heerlijk, maar vervolgens begint het saaie werk. En je kan wel mensen inhuren om je goten leeg te scheppen en je verstopte leidingen door te boren, maar het is wel jouw VERANTWOORDELIJKHEID.
Blegh, wat een naar woord.

Misschien word (of blijf) ik toch liever een fietsende huurder.

Geen opmerkingen: