vrijdag 27 november 2009

Gleek

Ik ben een Gleek. Ik kijk nu alweer uit naar de volgende aflevering van de televisieshow Glee, waarin een groepje Amerikaanse teenagers die een zangclubje hebben (een glee club, lijkt een ingeburgerde term hier, maar ik had er nog nooit van gehoord). Het mooie van de serie, naast alle over the top karakters, is natuurlijk dat de castmembers ieder moment in gezang mogen uitbarsten zonder dat het vreemd is. Dus eigenlijk is het een musical-serie!
Vandaag wil ik een van de liedjes van de show met jullie delen, want ik vond dit daadwerkelijk erg mooi. Wat achtergrond: de glee club krijgt bezoek van een andere glee club, een van hun tegenstanders in de grote glee-competitie. En het is een dovenschool, dus, nou ja, de verwachtingen zijn niet erg hoog. Maar hun versie van John Lennon's Imagine is bijna net zo goed als het origineel.




Wat mij betreft hadden ze het hele nummer door de dovenschool kunnen laten doen, compleet onnodig om de horenden mee te gaan laten zingen!

Geen opmerkingen: