dinsdag 26 juli 2011

Amitai - 2 dagen oud


Hoewel we toch meer dan genoeg tijd hebben gehad om aan het idee te wennen, blijft het een compleet nieuwe en verrassende, en tegelijkertijd een compleet natuurlijke en vanzelfsprekende ervaring om Amitai er nu echt hier bij ons te hebben. Buiten De Buik.

De bevalling is zeer voorspoedig verlopen, en Amitai is lief en mooi en fantastisch. En we zijn heel blij dat hij net op tijd De Buik is ontvlucht, met de ziekenhuisbevalling die (in mijn behormoonde ogen) dreigend dichtbij kwam. Het was een fantastische bevalling, voor zover bevallingen fantastisch kunnen zijn: lekker thuis, met onmisbare hulp van Yair en Josan en onze verloskundige, en al met al heel goed te doen. En toen was daar Amitai, in de eerste uurtjes van de eerste dag van Week 42.
Perfectie.


Ik ben wel bang dat dit blog de komende tijd een beetje een weergave gaat zijn van de inhoud van mijn hoofd: niet helemaal coherent, maar wel gelukkig! Ik hoop regelmatig foto's te posten, en natuurlijk onze bevindingen, als ik tijd heb om ze op te schrijven, that is!


Maar, de kop is er af met deze foto's van Amitai op zijn tweede dag in het leven. Ik kan het niet laten om te zeggen: Is hij niet prachtig? Is hij niet perfect? Erg hoor, maar inderdaad, ook deze loveydovey post-partum hormonen laten mij niet onberoerd. Zo standaard, maar waarschijnlijk ook zo onvermijdelijk. En misschien ook maar gelukkig ook, ze hebben duidelijk een zeer nuttige functie.

De laatste foto is trouwens genomen door onze kraamhulp Monica. Zij is niet alleen lief en zeer kundig, maar ook een goede fotograaf!

4 opmerkingen:

Yael zei

Hij is geweldig.Wat een lief,leuk .schattig manneke.
En wat een enig geboorte kaartje met die grappige olifantjes. Volgens India deskundigen ,zijn olifantjes geluksbrengers ,past helemaal bij Amitai.
En jullie, Yair en Marte wens ik heel veel geluk met jullie dot van een zoon.

Yael

Anoniem zei

ah wat een lief en mooi jongetje. En wat zien jullie er gelukkig uit en dat met weinig slaap! En natuurlijk Amitai welkom op deze wereld!

Anouk

Anoniem zei

Martijn zei...

Gefeliciteerd! Wat een leuke foto's! Geniet er lekker van (ook van de hormonensoep in jullie hoofd :))

Liefs,
Martijn (E-Wok)

Anoniem zei

Dag kersverse ouders,

Gefeliciteerd met jullie mannetje! Jullie zien er alle 3 stralend uit.

Hopelijk zie ik je 30 september bij de inauguratie Marte!
Liefs, Petra