woensdag 10 september 2008

I have a dream!

Net als Martin Luther King had ik laatst ook een droom, maar helaas houden de overeenkomsten daar op. Het leidde wel tot een "geinig" incident. We gaan vrijdag 3 weken terug naar nederland, dus we dachten (of beter gezegd: ik dacht, the royal we) laten we donderdagavond een afscheidsborrel organiseren. Alle troepen opgetrommeld, collegaas, euro-mensen etc.

Droomde ik gisternacht ineens dat ik mijn vlucht zou missen, en het was een droom met een enorm verontrustend gevoel. Nu was ik eigenlijk van plan om de exacte tijd van mijn terugvlucht ergens donderdagavond te checken, maar door deze verontrustende droom deed ik dat toch maar iets eerder. Ik checkte gisteravond mijn ticket, en mijn terugvlucht is niet vrijdag maar donderdag... Freud bedankt!

Of Freud juist niet bedankt, want volgens hem had ik die droom natuurlijk nooit zo letterlijk moeten interpreteren.

Snel even mijn ticket gewijzigd naar vrijdag, zodat ik zowaar bij mijn eigen feestje kan zijn!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hmmm, je had het dus wel gelezen op je ticket en je geheugen bracht het even keurig en vriendenlijk de meester dienend op tijd terug in je droombewustzijn.
Yma

yair zei

ja inderdaad, mijn onderbewuste gaf een soort alarmsignaal af denk ik!