maandag 8 september 2008

Zondag

We hebben gisteren zo'n leuke dag gehad dat ik die met jullie wil delen! Eerst hadden we een waffle & crepe-party (deze brunch was mede-georganiseerd door een fransman, dus vandaar de crepes. Maar toch blijft het raar als je het zegt: crepe party. Ik hoor weinig verschil tussen een crepe en een crap party. Maar er is wel verschil. Anyway.) Daar heb ik de eerste helft van het feestje lekker pannekoeken gebakken, een van de leukste dingen om te doen in de keuken vind ik. De tweede helft van het feestje ook nog wat van de pannekoeken gegeten, en gezellig gekletst.

Het was buiten absoluut heerlijk weer, wolkeloze hemel, 25+ graden, klein briesje, dus een van de medebrunchers met het idee om een stukje te gaan fietsen. Dus met alle mensen die een fiets tot hun beschikking hadden (een Duitser, 3 Nederlanders en een Russische) hebben we een uurtje in het daadwerkelijk goddelijke weer langs de rivier de Charles gefietst.


Wel een beetje een druk pad (Voetgangers.....! Joggers! Honden! Jammer dat je hier als fietser in de VS niet dezelfde rechten hebt als in Nederland. Het is hier nogal ongepast om al bellend en scheldend de voetgangers weg te doen springen.) maar gelukkig was voor een groot gedeelte van de route ook de hele autoweg afgesloten voor gemotoriseerd verkeer. Dat doen ze iedere zondag! Dus daar konden we lekker ongestoord fietsen.


Dit fietsen om het fietsen is niet iets wat ik vaak doe. Eigenlijk is het iets wat ik 4 jaar geleden voor het laatst heb gedaan, denk ik. Een fietstochtje met mijn vader. Maar anyway, gisteren gaf dit stukje fietsen me een enigszins "gepensioneerd" gevoel. No offence jegens alle mensen die elke dag een lekker doelloos stukje fietsen.... Maar ik miste gisteren wel een thermosfles thee en wat zelfgesmeerde boterhammen of een krentenbol, die we dan op onze op de begagedrager meegebrachte speciale mini-opklapstoeltjes langs het water hadden kunnen consumeren.

Maar, om dat gemis goed te maken, en als beloning voor al onze inspanning, hebben we een lekker ijsje (of nee, frozen yogurt) gegeten bij Harvard Square (bij Berryline, waar altijd een rij staat, volgens de makers met heel weinig calorieen, maar het is zo lekker dat ik elke keer dat ik het eet het gevoel heb dat het een scam is. Als iets zo goed smaakt moet er wel een hele berg calorieen in zitten).


Eenmaal thuis waren we rozig en lui en hebben we sushi besteld voor het avondeten.

Ik zeg, alle ingredienten (lekker eten, lekker eten, lekker eten, mooi weer, leuke omgeving & aardige mensen) voor een uitstekende dag!

Geen opmerkingen: