maandag 6 april 2009

Egoistisch

Toen ik vanochtend een bericht zag over de aardbeving in Italie was mijn eerste gedachte een zeer onaardige en egoistische. We vertrekken over twee weken voor een vakantie in midden italie, dus mijn eerste gedachte was "Oh nee, als 'ons' vakantiehuis er nog maar staat". Gelukkig was mijn tweede gedachte gewijd aan de mensen met wie we het huis ruilen, want die wonen volgens mij ook in midden italie (niet in dat vakantiehuis, dus ik weet niet precies waar). Ik heb even gekeken, en volgens google maps zit er toch 100 km tussen het middelpunt van de aardbeving en ons vakantiedorp, dus waarschijnlijk zit het wel goed met mensen & huizen daar. Maar toch.
Ik heb wel een mailtje gestuurd aan onze italiaanse contactpersoon (zoon van die mensen die hier in Cambridge woont), om te vragen of iedereen het goed maakt. En ik heb zelfs aan mijn italiaanse kamergenoot gevraagd hoe het met zijn familie en vrienden gaat, een hele overwinning, want ik HAAT hem. Maar gelukkig woont zijn familie in het noorden, en is alles goed.

Geen opmerkingen: