zondag 5 april 2009

Weer iets nieuws gegeten!

Ik had al eerder verteld dat ik van een collega haar overschot biologisch vlees had gekregen. Gisteren had Yair een etentje bij ons thuis georganiseerd, met collega's en vrienden, en dat leek mij de ideale gelegenheid om de grote roasts klaar te maken die ik nog in de vriezer had liggen. Een daarvan was een 'smoked shoulder', gerookte varkensschouder. Geen idee wat ik daarmee moest, maar google was mijn redder: onder water zetten, flinke eetlepel mosterd erbij, anderhalf uur koken, afspoelen, en dan nog eventjes koken met een beetje water met wat azijn (of bier) en wat groenten. Klonk verdacht simpel, en het leek me nogal een gok om zoiets voor te gaan zetten aan gasten zonder het uit te proberen. Maar what the heck, ik had ook nog veel ander eten (vis, groenten), dus als het smerig was, dan was het pech. Maar het was niet smerig. Het was echt ongelooflijk lekker. Ik denk misschien wel het lekkerste varkensvlees wat ik ooit heb gegeten. Viel zo van het bot af, smakelijk, niet vet, maar juist lekker mals.... Hmmmm! Aanrader dus, als je er ooit tegenaan loopt.
(excuus voor de onscherpe foto, ik had haast want ik moest nog naar de visboer, en de slagroomtruffel-vullingen moesten nog door de gesmolten chocolade worden gehaald)
Het diner was een succes, 12 mensen zijn zonder honger hier weggegaan na een heel gezellig samenzijn.

Geen opmerkingen: