vrijdag 10 april 2009

Italie - teaser

Ik heb trouwens ontzettend veel zin om naar Italie te gaan. We gaan naar Scheggino, een dorp zo klein en middeleeuws dat google maps niet eens de straat waar ons vakantie huis staat precies kan aangeven op de kaart.

Maar, zoals de zoon van de huiseigenaren me vertelde: "Vraag gewoon iemand in Scheggino naar het huis van Archetti, en zij kunnen je de weg wijzen." Kan het beter dan dat?
Het enige is dat de weersvoorspellingen niet echt superhoge temperaturen aangeven. rond 15 graden op de dag dat we daar naartoe gaan. Maar ach, we hebben ons eigen middeleeuwse fortje om lekker in te loungen als het te koud is. Ik heb niet voor niets een reisgids en een italiaans kookboek in handzaam paperbackformaat besteld bij Amazon als voorbereiding op deze vakantie (die ze trouwens pas maandag gaan verzenden zag ik net! Terwijl ik ze toch echt een afgelopen maandag heb besteld, en bij alles stond dat het 'in stock' was. Grmmmbl. Als het nu nog maar op tijd aankomt!)
Dat reuze bestek op de shouw doet me trouwens denken aan die ene foto van Sophia Loren die op de voorkant van haar kookboek staat. Moet niet vergeten die even te recreeren als we daar zijn (wel shit dat ik dus voor die tijd al die plastische chirugie moet laten doen om enigszins op La Loren te lijken: cheeck implants, lippen laten opspuiten, chemical peeling....).

Geen opmerkingen: