donderdag 21 augustus 2008

Ik hou van toeval

Ik had me een tijdje geleden ingeschreven op een vakantie-woningruil website. Als je in een beetje een mooi huis woont op een mooie plek, dan zijn er genoeg mensen die graag een weekje of twee vakantie willen vieren in jouw huis. Ik hou zelf helemaal niet zo heel erg van hotels, en vind het fijn om een vakantiehuisje of appartement te huren. Vooral omdat je dan ook zelf kan koken! En het mooie is natuurlijk dat sommige mensen die graag in jouw huis vakantie vieren dan zelf een mooi huis op een mooie plek hebben, waar jij vakantie in kan vieren! Win-win! Ergo die woningruilsite. Ik had me nu ingeschreven om een ruilkandidaat te vinden voor als we eene een weekje of twee in nederland zijn, is toch lekker om dan je eigen plek te hebben.

Gisteren kreeg ik een mailtje van een jongen uit Amsterdam, hij zou binnenkort in Cambridge komen wonen, maar zocht een ruilmogelijkheid voor als zijn vriendin uit Amsterdam langs zou komen. Deze vriendin heeft een woning in de Jordaan, dus daar zeg ik geen nee tegen, behalve dat de timing erg slecht uitkwam, dus daar moest ik toch nee tegen zeggen. Vervolgens kreeg ik nog een mailtje van deze jongen, waarin hij schrijft dat hij ook een Rubicon heeft gekregen, ook op Harvard komt werken, en onderzoek doet dat wat raakvlakken heeft met mijn onderzoek! Wat een leuk toeval!!!! Dus nu gaan we zeker een keer afspreken als hij eenmaal hier is, wie weet, misschien komt er wel een leuk samenwerkingsverband uit voort.

En eerlijk gezegd: ik heb liever een leuke publicatie erbij dan een weekje vakantie.... Of klinkt dat een beetje eng?

Geen opmerkingen: