vrijdag 1 augustus 2008

dromen zijn bedrog

Iedereen droomt. Ik dus ook. Ik kan alleen mijn dromen nooit onthouden. Heel heel soms heb ik ineens dat ik overdag een flashback heb naar een droom die ik die nacht heb gehad (of eigenljk die ochtend, want de dromen die ik me herinner heb ik meestal als ik al eventjes wakker ben geweest en daarna weer in slaap val. Misschien slaap ik dan minder vast....)
Maar, gisteren 'herinnerde' ik me plotseling dat Yair en zijn jongere broer Matanja aan het skypen waren, en dat Matanja daarbij een zelf gecomponeerd lied uitvoerde, zichzelf begeleidend op gitaar. Nu zou het op zich nog wel kunnen dat Matan een lied schrijft, hij is heel creatief, en bovendien momenteel ook met sabatical om zijn creatieve kant te exploreren. Het was denk ik vooral de gitaar die DROOM all over it had.
En vanochtend stond ik onder de douche, en kreeg ik ineens allemaal paniekgevoelens omdat iemand van de technische dienst net mijn werkcomputer plus externe harde schijf met data had meegenomen van mijn werkplek, om die te vervangen voor een nieuwe computer. En wat vooral erg was, was dat die persoon mijn externe harddisk niet terug wilde geven, terwijl die toch echt niet vervangen hoefde te worden!!! Gelukkig realiseerde ik me na een paar seconden dat dit ook allemaal niet echt gebeurd was, maar ik was toch ergens wel blij om te zien dat alle hardware gewoon nog onder mijn bureau stond toen ik op mijn werk kwam. Trouwens, het is toch erg dat dit de meest vreselijke nachtmerrie is die ik in tijden heb gehad. Werk verliezen? Vreselijk!!!!! Geliefden verliezen? De wereld vergaat? Dreigende monsters die je achtervolgen in een donker huis zonder uitgang? Mwaaaaah, niet echt nachtmerriewaardig.

En dat terwijl ik netjes al mijn werk iedere twee weken weer backup op een andere harde schijf die ik thuis bewaar.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hi Marte ,

' Iedereen droomt. Ik dus ook. Ik kan alleen mijn dromen nooit onthouden' ,schrijf je en...ik vond het zeer herkenbaar . Grappig dat je dan toch in de loop van de dag een 'flashback' naar een droom hebt.
Gelukkig viel de ' nachtmerrie' bij volle bewustzijn in je droom , over je computer weer mee .Ik moet je wel bekennen dat ik me de angst voor dataverlies ,harde schijf kwijt, op de computer wel voor kan stellen. We zijn tenslotte allemaal computers (toch?, volgens huidige en geaccepteerde wetenschappelijke inzichten en richtlijnen ) en wat moet je beginnen zonder die harde schijf waar een deel van jezelf is op opgeslagen ! Tot je het vergeet natuurlijk.
Kortom ik vind dromen, vergeten en computers een mooie combi. Ik heb gesmuld van je verhaal.En ik ben ook erg benieuwd naar de smaak en de 'looks' van je banana cheese cake

Liefs en groeten aan Yair

Yael

Marte zei

Hahaha, wat een meesterlijke droominterpretatie. Ik neem mijn dromen altijd gewoon voor face value, maar ze worden veel leuker als je naar de onderliggende motivatie op zoek gaat, inderdaad!