vrijdag 15 augustus 2008

Weekendje weg!

We gaan morgen een uitstapje maken! 's Ochtends vroeg worden we opgehaald met de auto door een collega van Yair, en dan gaan we voor een zaterdag en zondag "in the country", in het huis van de familie van een andere collega van Yair, samen met nog een groep nog meer andere collega's van Yair. Een lab-uitje!

Hopelijk wordt het wel wat lekkerder weer dan nu, want momenteel plenst het ontzettend. Maar ja, anders gaan we gewoon de hele dag in de 12-persoons hot tub hangen, die bij dat huis hoort. Hoe Big Brother seizoen 1!!!!

Maar, een van mensen die morgen komt is jarig, dus ik heb een taartje gebakken. Heb m net afgemaakt. Het is niet de mooiste taart die ik ooit heb gemaakt. Het recept vroeg om 3 bakblikken van 8". DIe heb ik niet. Dus ik had maar even snel 3 goedkope folie "bakblikken" gekocht in de supermarkt. Hmmmmm, dat was misschien geen goed idee. Omdat ik 3 bakblikken tegelijk in de oven zette zijn twee taarten helemaal scheef gebakken (te dicht bij de rand van de oven?), en bovendien kwamen de taarten ook nog eens niet ongeschonden uit de 'bakblikjes', er bleven hele stukken plakken. Terwijl ik ze nog zo netjes had ingevet. Dus, vandaar dat het meer een chocoladeberg dan een chocoladetaart is geworden. Ach ja, hij smaakt vast wel lekker. Ik heb een nieuwe frosting ontdekt in het amerikaanse kookboek dat ik heb gekocht 2 weken geleden, die errrrug lekker is. Wel met rauwe eieren, dus niet salmonella proof (maar gelukkig zijn er geen bejaarden bij morgen).




Ik heb ook nog een appelcakeje gebakken, omdat er twee verweesde appels in de fruischaal op mijn werk lagen, al een paar weken. Helaas zijn de appels naar beneden gezakt, maar de cake zelf is wel mooi geworden. Misschien is dit wel de mooiste cake die ik ooit heb gebakken. Lekker bruin, hoog, maar wel netjes vlak gerezen.... Alleen wel jammer dat je de appel dus nu niet meer ziet. En dat jullie niet kunnen zien op de foto hoe mooi die wel niet is gerezen. Maar ik kan m nu nog niet uit het bakblik halen, want hij is nog te warm.

Geen opmerkingen: