zaterdag 2 augustus 2008

Taart!

Vandaag heb ik gebaksgewijs een goede dag gehad!

Deze week zat er een pond bananen in ons biologische groente en fruitpakket, die al flink rijp waren toen we ze woensdag kregen. Helaas ben ik meer van de nog-net-groene bananen, als de schil bruine vlekjes krijgt hoef ik ze niet meer (verwend!!!!). Dus, ik moest ze op een andere manier verwerken. Een gewone bananencake is natuurlijk altijd goed, maar ik had ook nog een paar bakjes roomkaas die al een tijdje in de koelkast stonden. Dus, 1 + 1 = banana cheesecake! En, hij is net uit de oven.... En ziet er goed uit. Helaas niet met een mooie bruine bovenkant (de warmte in mijn oven komt van beneden, niet van boven), maar verleidelijk genoeg. Helaas moet de taart eerst nog afkoelen, het liefst de hele nacht, voordat we m kunnen proeven. Nou ja, we moeten maar een beetje geduld hebben dus!


Verder waren we eerder vanmiddag in een boekenwinkel bij Harvard Square die een grote tweedehands- en ramsjafdeling heeft om weer even een nieuwe lading thrillers en moordmysteries te kopen, want ik had al twee weken niets te lezen. Dat is goed gelukt, ik kan er toch zeker twee weken weer tegenaan qua boeken. En ik heb ook nog een mooi bakboek uit de ramsj gescoord, Baking In America. Zo op het eerste gezicht een flinke stapel goede recepten voor brood, muffins, donuts, taarten, cakes.... Zelfs een recept voor Oliekoecken! Dus, daar kan ik me wel even mee vermaken.
Bij een vorige bezoek had ik ook al een mooi boek van Nigella lawson gekocht (uit de tweedehands sectie). Ik moet een beetje oppassen, want ik moet het natuurlijk allemaal wel weer mee terug naar Nederland gaan slepen uiteindelijk!

Morgen post ik nog wel even een mooie close-up van de taart (als ie goed uit de vorm komt, that is) en een proef-rapportage.

Geen opmerkingen: