vrijdag 11 juli 2008

emenemsen

Aangezien we een nu zo'n grote koelkast hebben doen we nu maar een keer per drie weken boodschappen. Dan lopen we naar de grote & goedkope supermarkt, de Amerikaanse Dirk, genaamd Marketbasket. En dan heel veel in een keer, zo'n hele kar boordevol spullen. Alsof je een feestje gaat geven. Maar dan een feestje voor twee personen dat drie weken duurt. En als onze boodschappen dan allemaal zijn ingepakt door de boodschappeninpakjongen (moet je die nu wel of geen fooi geven?) in +- 215 kleine plastic zakjes, dan lopen we naar de taxistandplaats, en nemen we de taxi naar huis. Lekker decadent.
Afgelopen dinsdag was het weer tijd voor zo'n boodschappenavontuur. En bij de kassa ben ik in een verleidelijke marketingtruc gestonken. Want daar lagen speciale Indiana Jones M&Ms. En ik vond de kleuren zo mooi! En de speciale opdruk zag er ook mooier uit dan normaal! En ze pasten er nog net bij in de kar! En! En! Ik moest ze wel meenemen! Dus, aangeschaft. Ze zien er idd mooi uit. Helemaal mijn kleurenpalet.
Maar! Ze zijn vies. Ze smaken helemaal niet naar chocola, maar naar bolletjes plantaardig vet met een beetje suiker. Ik denk dat dat komt omdat je hier niet perse cacao of cacaoboter in een product hoeft te doen, en het toch chocola mag noemen. De meeste chocola hier is vies, dat wist ik wel, maar ik dacht dat M&Ms wereldwijd hetzelfde recept zouden hebben. Niet dus. Maar nu heb ik een probleem. Ik wil ze niet opeten (ook denkend aan mijn vorige posting). Weggooien is zonde. Dus nu zat ik te denken, zou een zwerver zitten te wachten op een aangevroten zak vieze M&Ms? Ik bedoel, hij/ zij weet niet dat M&Ms eigenlijk lekkerder zijn in Nederland, dus dat zou niet uit hoeven maken..... Wat een dillema!

Geen opmerkingen: