dinsdag 29 juli 2008

Veiling (3)

Kreeg net een mailtje van de veilingmeester, omdat de minimumprijs niet gehaald heb ik nog een kans. Als ik $2100 wil betalen..... Ai ai ai, ik moet me echt uit alle macht inhouden! Maar ik vond $1800 al zoveel, en dan $300 daaroverheen gaan. Ik moet het echt niet doen.


Ik snap trouwens dat gedoe met de "reserve" (de minimumprijs waarop de verkoper daadwerkelijk verkoopt) helemaal niet. Want ze zetten de minimumbiedprijs redelijk wat lager dan de reserve. In dit geval dus $300 lager. Waarom zetten ze dan niet meteen de minimumbiedprijs op het niveau van de daadwerkelijke minimum verkoopprijs?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hmmm, volgens mij is het op een veiling niet ongebruikelijk om een prijs op te jagen .
Ik zou het echt jammer vinden als je in deze oude truc stapt.
Volgende week kom je iets tegen dat je nog leuker vindt en minder kost.
Heb ik gelezen in de sterren ,

Yael

Marte zei

Ik heb gezegd dat ik bij mijn oude max blijf, dus $2000, en geen cent meer :-D
Maar aangezien die andere koper daadwerkelijk $2000 had geboden op de website vind ik dat die persoon sowieso meer recht heeft op het stuk dan ik. En bovendien denk ik dat hij wel bereid is om $2100 te betalen. Dus ik zie het niet echt gaan gebeuren dat ik deze foto in mijn bezit ga krijgen..... Maar inderdaad niet getreurt, we komen heus wel iets anders moois tegen.