maandag 21 juli 2008

Electrische karretjes

Toen ik vanochtend naar mijn werk fietste kwam ik langs een moeder samen met haar dochter. Ik denk dat die dochter misschien 5 of 6 jaar was. En het meisje zat op een electrische kinderquad zoals dit ding:
maar dan roze. En het zag er niet uit! Het was net een hele jonge bejaarde op zo'n electrische bejaardenscooter. Ik was bijna afgestapt om de moeder te vertellen over dat fantastische fenomeen dat fietsen heet. Maar ja, eigen verantwoordelijkheid en alles.... Ben toch maar doorgefietst.
In ieder geval, dit voorvalletje deed mij erover nadenken dat ik hier nog geen enkele bejaarenscooter heb gezien. Hoe zou dat komen? Zijn de bejaarden beter ter been, of worden ze beter weggeborgen?
Een heel groot deel van de bejaardenscooters en gehandicapten wagentjes in nederland wordt natuurlijk ook niet bestuurd door bejaarden, maar door mensen met een of andere ziekte waardoor ze niet lang kunnen lopen. Misschien zijn mensen hier wel minder vaak ziek? Of gaan ze gewoon dood als ze wat hebben? Worden die scooters hier niet vergoed (volgens mij wel, want ik heb er een reclame voor gezien....)? Of (en dit is mijn favoriete verklaring) al die ingebeelde en overdreven ziektebeelden in Nederland zijn hier gewoon niet zo populair?

Geen opmerkingen: