woensdag 23 juli 2008

WC

Ik had laatst een discussie met een vrouw van Yair's werk. Zij claimt dat je een wc als deze door moet trekken door met je voet die zilveren hendel in te drukken. Ik denk dat dat complete onzin is, en dat je gewoon een klein stukje moet bukken en dan met je hand doortrekken (we hebben allemaal dezelfde wc's, dus daar ligt het niet aan). Wat denken jullie?
Ik vind dat er briefjes moeten komen bij deze wc's met instructies over hoe door te trekken. Ik ben niet echt smetvrezerig aangelegd (echt niet zelfs), maar ik vind het wel vies om met mijn handen ergens aan te zitten waar andere mensen met hun schoenen aanzitten. Of dat nu een WC-gerelateerd object is of niet.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik ben het met je eens: je hoeft geen afwijking hoeft te hebben om dat niet smakelijk te vinden. Ik neem aan dat ook in Amerika de straten neit vrij van bacterien zijn, nog afgezien van wat er rond de wc ligt en iemand ongewild via schoenzool overbrengt.
En dan nog iets: jij en andere jonge mensen (en ikzelf ook nog wel) hebben de keus: bukken of de voet optillen om door te trekken. Maar wat denk je van Oma?

Marte zei

Ja toch! Ik bedoel, natuurlijk was je je handen na het toilet bezoek, maar dan nog is het asociaal om de handen van je medetoileteerders expres extra te bevuilen.
Dus! Punt!

Diane zei

He Marte,
Ik zit even bij te lezen (ben vandaag ziekjes thuisgebleven), en moet hier toch even een bijdrage leveren :-) Ik trek in de VS ook met mijn voet door, niet omdat ik smetvrees heb, maar omdat ik steeds een steek in mijn rug krijg als ik voorover buk. De hoogte en afstand (je moet meestal over de pot heenbuigen terwijl je knieen gestrekt moeten blijven) zijn ergonomisch echt helemaal fout.
Daarnaast denk ik trouwens dat er na een bezoek aan het toilet meer enge bacillen aan iemands hand dan aan iemands schoen zitten, dus zo asociaal is het nu ook weer niet...

Leuk blog trouwens!

groetjes
Diane

Marte zei

He Diane, wat leuk :-) Ja, ik ben het met je eens dat het gehele design inderdaad vreemd is. Eigenlijk is het te laag om met je hand door te trekken en te hoog om het met je voet te doen. Misschien is het de bedoeling dat je doortrekt als je nog op de pot zit?
En natuurlijk was je je handen toch nadat je naar de wc bent gegaan, dus eigenlijk zou het niet uit moeten maken of degene voor je nu ook met zijn hand of met zijn voet heeft doorgetrokken. Ik vind het eigenlijk vooral stom dat mensen zoiets ontwerpen wat op zo'n belangrijk punt (i.e. hoe door te trekken) zo onduidelijk is.
We zijn vanaf dit weekend weer eventjes in NL, misschien zien we elkaar nog? Ik ga denk ik vrijdag de 27e naar de vrijdagavondborrel op de UvA...

Marte zei

Coole naam trouwens.