zondag 8 maart 2009

Klapstuk

Grappig dat ik helemaal naar de VS moest gaan om de kans te hebben om eens wat echte hollandse pot te gaan bereiden!
Een collega van mij heeft een biologisch vlees abbonnement, waar ze iedere twee weken verschillende diepgevroren verantwoorde opgevoede stukken dier van krijgt. Door zwangerschap en bijbehorende misselijkheid was er sprake van enige filevorming in haar vriezer, en dus is ze vandaag langsgeweest om wat stukken vlees aan mij te geven! Yair is natuurlijk helemaal blij, want ik kook tegenwoordig bijna compleet vegetarisch, dus dit is een leuke afwisseling. Bij deze gulle gaven zat ook een stuk ongerookt spek. Nadat ik even had zitten prakkeseren wat ik DAAR nu weer mee zou kunnen doen (ik ken niemand met een rookoven), kwam er ineens vaag bovendrijven dat ik ooit een recept tegen was gekomen wat vroeg om ongerookt spek..... Maar wat was dat ook alweer..... Nou ja, op dat moment kwam het niet uit de mist van mijn brein naar voren, maar toen ik net de badkamer aan het schoonmaken was kwam ik er ineens op. Klapstuk! Zuurkool met klapstuk! Dus, binnenkort ga ik voor het eerst in mijn leven klapstuk klaarmaken en eten. Het zou helemaal ideaal zijn als het tegen die tijd nog net even een dagje gaat vriezen.....

1 opmerking:

Anoniem zei

Klapstuk is geen spek, maar gewoon een soort riblap van een koe.