maandag 17 november 2008

Garage Otten

Vanwaar mijn oude hang naar Renaults? De familie van mijn vader ((groot)ouders, (oud-)ooms en tantes, broer & neef) hadden/ hebben een garage in Breda, die in ieder geval toen ik opgroeide renaults verkocht. Deel van mijn familie-geschiedenis is dus verbonden met dat automerk, en dat maakte mij als kind uitermate trots. Wij reden ook altijd in Renaults, totdat mijn moeder een lease-auto kreeg en mijn ouders dus geen keuze meer hadden wat betreft merk.

Hier een foto van de oude garage.
Mijn grootouders woonden samen met hun kinderen (en dus ook mijn vader) lange tijd boven de garage, net zoals een oom van mijn vader en zijn gezin, als ik het goed heb onthouden. Ruimte zat als je het zo ziet, want de garage strekte zich uit over meerdere panden (op het witte pand aan de rechterkant van de foto kan je nog net 'automobielen' zien staan).
Een jaar geleden vierde mijn oom (die momenteel het technische gedeelte van het familiebedrijf bestiert) zijn 50e (ja toch?) verjaardag, en kregen we een rondleiding door Breda, waarbij we ook langs het oude pand op de havermarkt zijn gelopen. Het was echt leuk om te zien waar de roots van mijn vader liggen, een gevoel te krijgen van zijn jeugd. De panden zijn al lang niet meer in gebruik als garage, maar het zijn prachtige industriele ruimtes, waar nu winkels e.d. in gevestigd zijn.

1 opmerking:

Stefan de Leeuw zei

Kijk even op: http://www.zoekplaatjes.nl/2200/images/2246L.jpg