zaterdag 29 november 2008

Onze Thanksgiving

Thanksgiving was een groot succes! We hebben lekker in de hotel-sauna gezeten, en ook nog een beetje gezwommen (de stoomcabine was maar zeer matig, dus daar zijn snel weer uit weg gegaan). Boston zelf was een plotseling veranderd van gezellig drukke stad naar spookstad. Alles was dicht en er was geen hond op straat. En uit eten gaan blijkt niet echt wat Amerikanen doen met thanksgiving. Het restaurant waar we eigenlijk sushi wilden gaan eten was gesloten, net zoals alle andere sushitentjes die de concierge van het hotel voor ons probeerde te bellen. Even waren we bang dat we toch nog de metro naar huis zouden moeten nemen om zelf thuis te gaan koken!.... Maar gelukkig wist de concierge een restaurant wat zeker open was. Het Chart House bleek een beetje een tourist-trap, maar misschien moet je ook niet meer verwachten van een restaurant wat open is met Thanksgiving. En het was niet eens zo erg! De locatie was erg mooi, het gebouw zelf was prachtig (een oud gebouw! in Amertika is dat een bezienswaardigheid op zich), en het eten was niet eens zo slecht. Yair had zelfs een traditional Turkey dinner verorberd. En daarna hebben we heerlijk geslapen in ons comfortabele hotelbed.

De dag na Thanksgiving staat bekend als Black Friday. Ik associeer 'zwarte vrijdag' met verkeersopstoppingen en andere drukte-from-hell. Maar hier is Black Friday geen negatieve naam. De vrijdag na Thanksgiving is tradioneel een dag waarop alle winkels grote sales hebben om het begin van het kerstkoopseizoen te vieren, wat veel kopers op de been brengt, wat er vervolgens weer voor zorgt dat de desbetreffende winkels op die dag van de rode naar de zwarte cijfers gaan. Vandaar black friday. In ieder geval, dat heb ik mij laten vertellen. We hebben geprobeerd om in ieder geval wat dat betreft traditioneel amerikaans te leven, en we zijn naar de mall gegaan. Yair heeft zelfs nog een trui gekocht. Maar ik vond het allemaal niet zo speciaal, het was niet speciaal druk, ik zag geen speciale koopjes, en ik kan nu al geen kerstliedje meer horen.

Volgend jaar ga ik weer voor de ontraditionele thanksgiving, want dit beviel verrassend goed, en dan sla ik black friday ook even over.

Geen opmerkingen: