maandag 10 november 2008

Lekker ouderwets protesteren

Gisteren hadden we een superleuk potluck diner bij de professor van Yair, een practice Thanksgiving diner. Ik heb besloten dat ik een fan ben van potluck diners! Iedereen maakt dat gerecht waar ze goed in zijn, er is altijd lekker veel keuze, en ook lekker veel variatie.... Helemaal mijn ding. Ik had een appelcranberry pie gemaakt met een crumble topping. Erg geslaagd al zeg ik het zelf. En ik had voor de zekerheid ook nog een wortelsalade gemaakt (familie recept (dank je wel Josan!) wat altijd werkt: winterwortel schillen, raspen in de keukenmachine, aanmaken met een mix van half yoghurt half mayonaise zodat het lekker smeuig is, rozijnen erbij. Ik had voor de verandering ook twee theelepels kerriepoeder toegevoegd aan de dressing, wat er verrassend goed bij past).
Op weg naar dit diner kwamen we langs een kleine protestmars tegen alle discriminerende amandementen tegen het homohuwelijk die in verschillende Amerikaanse staten zijn aangenomen afgelopen dinsdag. Dit was maar een bescheiden protestmars in vergelijking met de grote protesten die worden gehouden in California. En terecht! Ik voel mij zelden geroepen om de straat op te gaan om mee te lopen met een protestmars, maar dit is het moment om je mening goed duidelijk te maken aan de Mormonen die de (financiele) motor waren achter Prop 8.

foto via Karyn

Geen opmerkingen: