maandag 20 oktober 2008

De niewe huisgenoot

Nee, het is geen ongedierte! Het is onze zeer welkome nieuwe huisgenoot Ezra van Weert. Een lieve maar nog enigszins schuchtere kat. Ze komt de komende twee jaar bij ons wonen, omdat haar huidige baasjes uit hun huis zouden worden gezet als ze haar zouden houden. Ze is de kat van de zus van een oud-collega van Yair. Said zus is PhD student, en onderdeel van haar baan is ook om toezicht te houden op een van de studentenhuizen van de universiteit. Daar woont ze ook, in een klein appartement samen met haar vriend. Maar huisdieren zijn verboden, en toen haar baas erachter kwam dat ze een kat had is haar duidelijk gemaakt dat dat echt geen optie was. Kat eruit totdat ze klaar is met haar PhD, of zij eruit.... Dus zij moest op zoek naar een logeeradres voor ongeveer twee jaar: ja, daarvoor zijn wij natuurlijk heel geschikt. Als wij weer naar nederland gaan, in 2010 gaat Ezra weer terug naar haar oude baasjes, en als wij tussendoor wat langer weggaan dan hebben ze ook beloofd om te helpen zoeken naar oppas (omdat wij wel een paar mensen kennen hier, maar ook weer niet zo'n uitgebreid netwerk hebben).
Ik voel me wel een beetje bezwaard, omdat ik natuurlijk zelf mijn eigen Ceau heb ondergebracht bij anderen voor de tijd die we weg zijn. Had ik niet beter Ceau mee kunnen nemen? Ik weet dat Ceau erg gelukkig is in haar huidige huis/ tuin. En dat ze de vliegreis afschuwelijk zou hebben gevonden. En dat het elke keer problematisch was geweest als we langer dan een weekendje weg zouden gaan om oppas te vinden. En dat we vantevoren geen idee hadden hoe het leven hier zou lopen. Maar toch, ik voel me wel schuldig. Maar ik ben ook wel heel blij dat Ezra nu bij ons woont.
Wij hebben trouwens haar naam bedacht, haar baasjes noemden haar Cat of The Pants (omdat haar haar bij haar achterpoten precies zit alsof ze een grote wollige broek aan heeft). Maar wij wilden haar een echte naam geven, dus we dachten eerst aan Joe "the plumber" de Kloet (zusje van Ceau "de kat" de Kloet). Maar uiteindelijk vonden we dat ze een statiger naam verdiende. En bovendien is ze een leenkat, dus we kunnen haar moeilijk toevoegen aan de De Kloet familie. Vandaar Ezra, en haar achternaam is de achternaam van de zus van de oud-collega van Yair.
Ondertussen is Ezra trouwens uit de kast/ onder het bed vandaan gekomen en loopt ze daadwerkelijk rond, het huis & de mensen erin verkennend.

Geen opmerkingen: