woensdag 8 oktober 2008

verkiezingen

Soms denk ik dat het een gelopen race is, en dat het onmogelijk is dat de Obama-Biden ticket kan verliezen van McCain-Palin. Kom op! Als je kan kiezen tussen a) twee intelligente mensen die weloverwogen keuzes maken en deze ook nog eens daadwerkelijk en inzichtelijk kunnen toelichten en b) twee mensen die redelijk goed zijn in het opdreunen van soundbites, maar zo gauw ze zelfstandig na moeten denken meteen brabbeltaal* gaan uitslaan, dan weet je het toch wel?
Maar ja, Al Gore stond de vorige keer in de peilingen op hetzelfde punt als Obama nu staat. En we weten allemaal hoe dat avontuur is afgelopen.....

Nog een ding waar ik me persoonlijk erg over heb opgewonden (naast het voortdurende ge"my friends" van McCain in het debat gisteren. Gatverdamme, ik ben jouw friend niet, ga nu iemand anders lastig vallen), namelijk onderstaande "contrast":


Waar ik me over opwind is niet het feit dat Palin van plan is om in een rokje op de motor te gaan zitten. Ze doet maar. Het is de insinuatie op alle blogs die hiernaar verwijzen dat fietsen dorky is, en motorrijden cool en stoer. Ok, zo'n helm doet weinig goeds voor je. Maar als ik naar de foto van Obama kijk zie ik een betrokken vader (zie je hoe ze de kinderaanhangfiets conveniently uit de foto hebben gesneden? Palin mag dan haar kinderen plus ongeboren kleinkind en sone-to-be-schoonzoon-door-moetje meeslepen naar iedere foto opportunity die zich voordoet, maar ik vind dit beeld van een vader die een stukje gaat fietsen vele malen meer spreken van echte, diepgevoelde family values. Maar dat terzijde!) die verstandige keuzes maakt als het gaat om mobiliteit, lichaamsbeweging en vrijtijdsbesteding.



* let wel in het gelinkte filmpje: de eerste palin is een spoof uit Saturday Night Live, maar als je haar vergelijkt met de echte Palin uit de tweede helft van het filmpje, dan moet je concluderen dat de bizar nietszeggende neppalin zo dicht bij de echte Palin ligt dat het eng is.

Geen opmerkingen: