maandag 6 oktober 2008

Terug uit het wilde westen!

Zo, mijn paar dagen texas zitten er weer op. Het congres was wel de moeite waard, mijn praatje ging goed en was onderdeel van een erg leuk symposium (allemaal erg aardige mensen (allemaal vrouw!) die onderzoek doen in dezelfde lijn als mijn promotieonderzoek). Toen ik daar zo zat leek het ineens allemaal heel erg samenhangend. Ik had er bijna spijt van dat ik toch voor een ander onderzoeksgebied heb gekozen. Bijna!

Verder had ik via priceline (briljante site, net als hotwire trouwens) een luxe hotel geboekt voor $115 per nacht. Nog steeds duur, maar toch een stuk goedkoper dan de $189 per nacht die het congreshotel als special rate had voor de congresgangers. En maar 10 minuutjes lopen van de congreslocatie. En Austin zelf was eigenlijk best leuk. Ik dacht eerst, hmmmm, Texas, hoe leuk kan dat zijn. Maar Austin was niet compleet redneck city. Ja, er waren wel veel meer bizar groot gemuteerde auto's dan hier in Boston/ Cambridge. Maar er waren ook veel 'alternatieve' winkeltjes en koffiehuizen. En er stonden een paar zeer ongenuanceerde pro McCain brieven in de Austin American Statesman (krant die ik bij mijn hotelkamer kreeg, ongelooflijk dat een zichzelf respecterende krant zulke ongefundeerde inhoudsloze brieven de ruimte geeft), maar ik heb ook een heleboel mensen van de Obama campagne gezien die nog snel mensen registreerden om te stemmen (klaarblijkelijk kan je helemaal geen stem uitbrengen als je je niet voor deze week registreert. Geen bevolkings register hier, denk ik (ik heb me in ieder geval nergens ingeschreven). Even een snel bedankje richting Napoleon dat wij ons niet met deze onzin hoeven bezig te houden, en dat iedereen gewoon kan stemmen zonder dat weken van tevoren te plannen!).

Vanavond of morgen volgen nog wat foto's van mijn westelijke uitstapje.

Geen opmerkingen: