maandag 16 juni 2008

Faillure & Imagination

In een eerdere post had ik al gemeld dat JK Rowling de beroemde commencement toespraak zou geven tijdens de Harvard Gradutation Day. Een beetje spottend deed ik daarover, een beetje hautain. Waarom een kinderboekenschrijver vragen als je waarschijnlijk ook een nobelprijswinnar kan laten spreken.... Nu kom ik nederig vertellen dat ik van mening ben veranderd. Ik heb de toespraak gelezen. Ik ben onder de indruk. Dit is een toespraak die je raakt, die je motiveert, die je iets meegeeft. Ik weet zeker dat als ik de bijbehorende live-stream had bekeken dat ik nog meer onder de indruk zou zijn geweest, maar ja, ik kan niet al mijn werktijd verlummelen met ongerelateerde dingen.

JK Rowling for world-president!

1 opmerking:

Anoniem zei

Failure, imagination and human empathy , kunnen krachten genereren om van de wereld een betere plaats te maken. Een geweldig verhaal, omdat ze zo prachtig kan vertellen . Dat ze zoveel succes heeft met haar boeken is geen wonder.
Dus Marte , thanks, ik heb haar speech met zeer veel genoegen gelezen .
Yael