maandag 30 juni 2008

Verkleinwoordjes...

... zijn stom. En toch misbruik ik ze zelf ook, het bewijs staat gewoon op dit blog:

Nu wilde ik vandaag een taartje bakken. Een van mijn kookboekjes erbij gepakt, een engels kookboekje zodat ik nu eens niet zou hoeven omrekenen. [...] anders was het een heel vreemd taartje geworden, met maar de helft van de hoeveelheid suiker en bloem. Denk niet dat dat echt had gewerkt. Maar nu staat ie lekker te glimmen in de oven....
Ik zal zo even een fotootje plaatsen van de worteltjestaart als ie af is!

Is dat niet in your face? Bah! Tijd om mezelf te kastijden zodat dit niet nog eens gebeurt. Want dit kan echt niet. Zodirect ga ik het nog hebben over mijn collegaatjes. Of dat leuke vrouwtje achter de kassa bij de Market Basket. Of ga ik lekker een koffietje drinken met mijn vriendinnetjes in een cafeetje. Ieuwww.

Ik moet een club oprichten. Die noem ik dan de VIVI(Verkleinen Is Voor Imbecielen)-sectie.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

grappig !!! Ja ik ken mensen die ook continu in verkleinwoordjes praten. Ik ben niet zo streng als jij hoor.Ik vind het echt wel grappig.Dus Viva de verkleinwoordjes

Yael

Marte zei

verkleinwoorden zijn zo raar, eigenlijk. We willen er iets mee communiceren, maar vaak niet dat datgene wat wordt verkleind ook echt klein is. Ik weet het niet, maar ik vind het toch iets raars in het nederlandse taalgebruik.

Anoniem zei

Goedemorgen schatje,
Ik heb vannacht heerlijk geslapen in mijn lekkere bedje.
Nu lekker wakker worden met een heerlijk kopje koffie en een krantje, terwijl ik uitkijk over mijn tuintje waar de plantjes volop bloeien.
Mijn leven mag dan imbeciel klinken, maar ik geniet!!! :-):-)
Veel liefs, Josan

Anoniem zei

AARGGHHHH

Anoniem zei

since when does size matter?