zondag 29 juni 2008

Omrekenen

Expat zijn is vermoeiend. Je moet een vreemde taal spreken, zorgen dat je geen sociale faux-pas maakt, uitzoeken hoe het nu zit met allerlei instanties enzo.... Maar wat ik in het dagelijks leven heel irritant vind is dat je voortdurend moet omrekenen. Van fahrenheit naar celcius, van lb's naar kilos, van miles naar kilometers. Ik denk dat ik blij mag zijn dat ze hier tenminste wel gewoon in uren en minuten denken, anders zou ik echt gek worden.

Nu wilde ik vandaag een taartje bakken. Een van mijn kookboekjes erbij gepakt, een engels kookboekje zodat ik nu eens niet zou hoeven omrekenen. Lekker makkelijk. Even genieten van mijn rustige weekend. Nou MOOI NIET! De engelse oz (ounce) blijkt dus weer anders dan de amerikaanse oz. Dus, Amerikaanse maatbeker onbruikbaar. Maar goed dat ik al een beetje kan koken en zag dat er iets niet klopte met de hoeveelheden die ik had uitgemeten, want anders was het een heel vreemd taartje geworden, met maar de helft van de hoeveelheid suiker en bloem. Denk niet dat dat echt had gewerkt. Maar nu staat ie lekker te glimmen in de oven....
Ik zal zo even een fotootje plaatsen van de worteltjestaart als ie af is! Yumyum!

1 opmerking:

Anoniem zei

ja jammer dat die Amerikanen afwijkende maten hebben om te meten en te wegen ,maar ik vind een echte amerikaanse carrot pie, wel helemaal het einde. Ben dus zeer benieuwd naar de smaaktest van jou en Yair en als die goed is, vind ik het best leuk om het recept te ontvangen.Eet ze en
lehietraot

Yael