donderdag 19 juni 2008

ik inburger lekker door

Gisteren weer een nieuwe box gekregen van Boston Organics. Vol goede moed ging ik kijken wat er nu voor exotische nieuwe groente in zou zitten. En wat vind ik? Kale aka curly kale, aka borekale aka boerenkool........ Tsja, daar zit je dan met al je goede voornemens. Om mijn inburgeringscertificaat toch nog op te mogen halen heb ik geen boerenkoolstamppot gemaakt (hoewel we wel smoked sausage in huis hebben. De unox reclame had dus geen gelijk, die schaatser hoeft echt niet een heel pakket met worsten over te laten komen uit Nederland want ze liggen gewoon hier in de supermarkt.)
In plaats daarvan heb ik de kale gecombineerd met de collard greens (een koolsoort van de kale-familie die ik nog nooit had gezien) in een typisch southern recipe: greens casserole with mozzarella. En het was erg lekker en erg kazig, beetje bruine rijst erbij en wat van de broccoli nog uit de box van vorige week: yum!
Vanavond ga ik aan de slag met de zucchini's (aka courgettes).

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha Marte,

Ik kreeg van Josan jouw Blog adres.

We gaan je volgen!!!

Groeten,

Ben Otten

Marte zei

He Ben! Wat leuk dat jullie zo nu en dan even komen kijken op mijn blog! Zal proberen zo interessant mogelijk te schrijven :-)
Groetjes, Marte