donderdag 5 juni 2008

Kiva.org

Mircokredieten lijken mij een supergoede manier van ontwikkelingshulp. En ik wil al een tijdje een goed doel vinden om te steunen. Dus toen ik las over Kiva.org was ik meteen nieuwsgierig. Op hun website kun je uitzoeken wie je steunt met een (kleine) bijdrage aan hun microkrediet. Ik heb vandaag eens gekeken, en heb meteen een donatie gedaan. Wat je geeft is in principe een lening, dus misschien krijg ik het missschien zelfs weer terug over een tijdje! Dan kan ik het geld weer aan iemand anders geven.....
OK, ik ga nu iets heel ergs zeggen, maar ik vond het vooral zo leuk omdat het net is alsof je lekker aan het shoppen bent :-D Een beetje kijken en vergelijken.... Maar ja ik heb dus uiteindelijk gekozen voor een groepje vrouwen in Uganda die allemaal een eigen handeltje hebben en samen deze lening aangaan. Het zijn Safina Nangobi, Fazira Namuwaya, Aidah Nambi,Sirisa Kaliba, Fatina Babirye en Jamawa Kendo. Echt leuk dit!

Als het goed is kun je hieronder doorklikken naar de Kiva website. En zolang het totale leenbedrag voor 'mijn' dames nog niet bij elkaar is gebracht kun je ook zien hoeveel er al is verzameld.

Geen opmerkingen: