zondag 11 januari 2009

blij dat ik geen auto heb.

Nog iets wat ik heb geleerd: je wil geen auto hebben hier die op straat staat geparkeerd in de winter. Want iedere keer dat het heeft gesneeuwd moet je als de wiedeweerga naar buiten rennen om je auto sneeuwvrij te maken en uit te graven. Want nu is de sneeuw nog zacht en poederig, maar als morgen of overmorgen de zon weer gaat schijnen, dan smelt een deel van die sneeuw, maar voordat het smeltwater weg kan lopen vriest het weer vast, waardoor je auto in no time verandert in een onneembaar ijsfort. Daar valt dat beetje ijzel waar je in nederland doorheen moet krabben compleet in het niet, geloof me!!!

En als je al je eigen auto en parkeerplaats netjes ijs en sneeuwvrij houdt, dan moet je ook nog wel eens ergens anders naartoe. Als je dan op straat parkeert, dan is de kans groot dat die parkeerstroken nu eigenlijk niet meer zijn dan een grote ijsbaan (de rijbaan wordt netjes vrijgehouden, maar de parkeerplaatsen kunnen alleen worden meegenomen als er niemand staat, en dat is niet zo vaak, natuurlijk). Ik heb nu al een paar keer gezien dat mensen probeerden weg te komen uit zo'n parkeervak: dat is geen makkie! Klassieke loeiende motor, slippende banden scenes levert dat op.

Ik heb dan ook besloten voor de duur van dit hele sneeuw- en ijsgebeuren netjes mijn fietshelm te dragen. Je medeweggebruikers (en ook je eigen weggedrag) wordt een stuk minder berekenbaar in dit soort situaties.

Geen opmerkingen: