dinsdag 20 januari 2009

Inauguratie, oppervlakkig commentaar

Ik heb net samen met veel collega's de inaugeratie van Obama bekeken. Was leuker dan ik had verwacht! Er staat morgen vast een fatsoenlijk en weloverwogen commentaar in de Nederlandse kranten, dus ik geef even een ondoordacht en oppervlakkig commentaar:


De kleur van Michelle Obama's outfit was fantastisch! Veel beter dan de jurk die ze aan had op de verkiezingsavond. Het is een knap stel. En ik vond de manier waarop Obama zich door de eed heenstamelde en blunderde helemaal fantastisch. Wat een moment om een blackout te krijgen....

Ik ben dol op hoedjes en hoeden. Aretha's hoed was Da Bomb!


Verder vond ik het klassieke ensemble een heerlijk toppunt van politieke correctheid (ik kon geen foto vinden, hopelijk later):
-african american op klarinet
-asian american op cello
-jewish american op viool
-female american op piano

En dan de speech van Obama! Vooral het begin vond ik erg goed, naar het einde toe werd het een beetje saaiig. Maar ik vond het fantastisch dat in het rijtje met verschillende geloven waaruit Amerika bestaat eindelijk ook ruimte werd gemaakt voor de Ongelovigen. Eindelijk gerechtigheid voor het meest ondergerepresenteerde 'geloof'! Dat viel erg goed in het publiek waar ik mij in bevond.
Een ander hoogtepunt was het zure gezicht van Bush. Hij keek niet blij tijdens het hele gebeuren, maar toen Obama zei dat het belangrijk was om Amerika te verdedigen tegen aanvallen, maar dat daarbij wel binnen "de wet & de goede smaak" moet worden gehandeld, ohhhh, toen werd er even lekker ingezoomd op Bush' *ik ruik een drol* gezicht. Werd ook zeer gewaardeerd hier.

2 opmerkingen:

Diane zei

Ook heel goed vond ik zijn beschrijving van de rest van de wereld: Our friends and FORMER foes.

Marte zei

hahaha, ja dat vond ik goed aan zijn speech. Het was allemaal misschien wat omfloerst, maar er zaten toch wat hele duidelijke boodschappen in dat er vanaf nu een andere wind waait in het Witte Huis.