woensdag 28 januari 2009

Wat te doen?

Yair gaat hier in Cambridge zo nu en dan om met een jongen. Deze jongeman heeft een vrouw, en we zijn een keer gevieren uit eten geweest. Helaas bleek dit een ouderwetse double date, waarbij de vrouwen geacht worden met elkaar te praten, terwijl de mannen hun eigen dingen doen. Hoeft geen probleem te zijn, maar deze vrouw-van was een beetje saai. Dus ik had tegen Yair gezegd dat ik niet meer zo nodig met hen hoef te double daten, wat natuurlijk niet in de weg staat dat hij gemakkelijk kan blijven afspreken.
Yair wilde onlangs met desbetreffende dude afspreken. Dude mailt terug "Leuk! Ik ga meteen vrouw-van vragen wanneer ons goed uitkomt om met jullie af te spreken". Hmmpfff.

Nu denk ik, ach, als zij graag gevieren willen afspreken dan overleef ik dat wel. Zo veel verschillende mensen zie je ook weer niet dus ik kan me voorstellen dat zij graag mee wil, en dat het dan leuk is om ook met mij af te spreken. Yair echter zit druk te broeden op een smoes, namens mij. In de vorm van "Marte heeft het verschrikkelijk druk op werk en is helemaal gestressd dus ze kan nu niet afspreken, maar je kunt natuurlijk wel alleen met mij afspreken".
Yair denkt dat dat een goed plan is. Een beter plan dan als ik even op mijn tanden bijt en gewoon meega (omdat hij zich dan druk maakt of ik wel een leuke avond heb. Wat natuurlijk heel schattig is, maar dat lukt wel als ik gewoon bij het mannengesprek wordt betrokken.)
Ik denk dat het een slecht plan is. Ik vind het minder erg om te liegen in de vorm van aardig doen tegen mensen alhoewel ze niet mijn allerbeste vrienden zijn, dan om gewoon domweg te liegen.
Wat denken jullie?

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Gewetensvraag...
Liegen mag niet, dat heb je goed onthouden, ik ben trots op je.
Maar hoe dan wel? Kun je jezelf niet de taak opleggen om tenminste twee hele leuke interessante kanten aan vrouw-van te ontdekken? Vorige week hadden we een bijeenkomst met een groep van ongeveer 40 onbekende collega- interim-managers. Op Jumping Amsterdam. Leuke plek, eerst drie uur werken, dan paarden kijken. Maar goed, we moesten elkaar leren kennen. Daarvoor kregen we een opdracht: schrijf drie persoonlijke aspecten van jezelf op een kaart, waarvan twee waarheden en een leugen. Ga met je buurman/vrouw in gesprek en achterhaal door vragen te stellen wat de leugen is. tien minuten praten, dan wisselen. Hartstikke leuk. Enige gevaar is dat je later de waarheden en leugen weer door elkaar haalt en iemand die nog nooit een basgitaar heeft aangeraakt wordt gevraagd als bassist in het bedrijfsbandje. Mijn drie dingen: ik zie iedere dag de zon opkomen vanuit mijn bed; ik sport dagelijks, onder andere te paard; ik besteed gemiddeld 20 uur per week aan politiek. Wie mij kent weet zo wat waar is en wat leugen. Maar degene die mij ondervroeg geloofde mijn sportieve karakter doordat ik veel over paarden wist te vertellen en kon zich niet voorstellen dat ik zoveel tijd voor mijn lol aan politiek besteed. Tsja...
Al met al een heel leuke manier om verrassende ontdekkingen te doen.
Veel succes met jullie etentje.

Marte zei

Misschien heb je Yair wel overtuigd! Even afwachten.....

Diane zei

Ik zeg ga gezellig naar de film.

Anoniem zei

ach misschien is ze de tweede keer leuker. Bovendien lijkt het mij dat je toch wel assertief genoeg bent om mee te doen aan de 'mannengesprekken' .Ik ben benieuwd !
Yael

Marte zei

De film, dat lijkt me inderdaad ideaal. We zullen het gaan zien, Yair heeft teruggemaild...

yair zei

ja inderdaad, ik vind ook dat marte zich gewoon in de mannengesprekken moet mengen als ze die leuker vindt