dinsdag 13 januari 2009

Verjaardagen

Deze kerst heb ik weer kerstkaarten gekregen, terwijl ik zelf mijn laatste kerstkaart 7 jaar geleden heb verstuurd. En de laatste keer dat ik daadwerkelijk iemand een kaartje voor zijn of haar verjaardag heb gestuurd kan ik me niet eens herinneren! Daarom heb ik altijd gemengde gevoelens van schuld en blijdschap als iemand eraan denkt om mij een kaartje te sturen voor om het even welke gelegenheid. Daar moet verandering in komen! Dus, als midjanuari goed voornemen heb ik besloten een digitale verjaardagskalender aan te leggen die mij twee weken voor de desbetreffende verjaardag een reminder stuurt. En ik ga deze week ook een stapel mooie verjaardagskaarten uitzoeken op Etsy, zodat elke keer als ik zo'n reminder krijg ik al een leuke, mooie, originele kaart in huis heb. En ik ga ook meteen postzegels bestellen. Zodat niets mij in de weg staat om alle lieve mensen die ik ken een verjaardagskaart te sturen.

KLONK

Oeps, toch een kink in de kabel! Ik heb namelijk van de meeste mensen maar een vaag of helemaal geen idee wanneer hun verjaardag is. Ja, afschuwelijk onattent van mij, ik weet het... Dus, als JIJ van MIJ een verjaardagskaartje wilt ontvangen, laat dan in de comments even de datum van die heuglijke dag achter. Want ik moet natuurlijk wel slachtoffers hebben om mijn goede voornemen op te botvieren!!! Sinds ik mijn proefschriften heb uitgestuurd heb ik gelukkig wel een goed adressenbestand, dus daar hoef ik me dan weer geen zorgen over te maken.

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Mart, fijn dat je ernaar vraagt. Ik ben jarig op 31 juli. Een kaartje is altijd leuk, ik verheug me op mijn komende verjaardag.
Groetjes,

Marte zei

Haha, jij bent nu net een van de 6 mensen wier verjaardig ik wel wist, en al reeds in de kalender had gezet. En bovendien ben ik dit jaar fysiek aanwezig op je verjaardag. Maar als jij graag toch ook een kaartje krijgt, dan kan dat geregeld worden :-D

Paul_O zei

He Marte,

Ik ben misschien een van de zes mensen van wie je de verjaardag weet, maar vergeet je niet om vandaag Ben (1958) en Boeshka (1982) te feliciteren?

Marte zei

ha, die gaan erbij! Ik ben wel rijkelijk laat om nog een kaartje te sturen.... Hmmppfff, daar zit ik dan met mijn goede voornemen, nu al in de kiem gesmoord.
Maar, Ben leest mijn blog!

GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG, BEN! volgend jaar krijg je een kaart. Beloofd.

Anoniem zei

Marte,

Wat leuk dat je aan me denkt !!!

Groeten,

Ben

Marte zei

Whoehoe, jarige job in da house!!!

Wat voor moois hebben de kinderen voor jou bij elkaar gescoord op marktplaats?

Anoniem zei

Bas had een chocoladetaart voor mij gebakken en vanochtend slingers gehangen.
Tom een portemonnee.
Loes een geurtje.
En van Marion krijg ik een etentje.

Marte zei

Oh, wat een verwennerij! En dan ook nog een etentje in het vooruitzicht... Dat klinkt als een heerlijke verjaardag. Geniet er nog maar even van! Groetjes aan de rest van de familia!